poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Wywiad z Michałem Magdzińskim

Jako drugi na nasze pytania odpowiada Michał Magdziński (VJ TuSto), który również będzie prowadził warsztaty w ramach projektu "VIDEO!"


"VIDEO!" - Czym się zajmujesz? Z kim pracujesz jako VJ?

Michał Magdziński - Jestem grafikiem, vidżejem, maluję a ostatnio najwięcej czasu poświęcam czarno białym ilustracjom wektorowym i robieniu tatuaży. Świecę zawsze do projektów muzycznych np. Stendek, Touchy Mob, Hatti Vatti, Guiddo, Bionulor.

Jak zainteresowałeś się VJingiem?

Wydawało mi się, że jest to bardzo trudna sprawa do czasu gdy zobaczyłem materiał znajomej vidżejki i pomyślałem... ja też przecież tak potrafię i mogę spróbować.

Od kiedy się tym zajmujesz?

Od zimy 2008. Viva Club potrzebował vidżeja, więc zebrałem materiał i zaświeciłem na imprezie.

Jakie techniki wykorzystujesz przy tworzeniu materiału do wizualek?

Nagrywam video kamerą mini dv, albo komórką, robię animacje. Zaczynałem od found footage bo łatwiej posiłkować się cudzym materiałem tylko montując go odpowiednio i dodając efekty. Aktualnie korzystam w większości z własnego materiału.

Czym się inspirujesz tworząc wizualki?

Najczęściej tym co zobaczę w sieci. Bardzo efektowny, ale i czasochłonny, jest video mapping. Chciałbym go kiedyś zgłębić. Przeważnie jednak zanim zacznę tworzyć nowy materiał zastanawiam się co by było atrakcyjne do danej muzyki i jaką technikę dobrać.

Co jest najbardziej satysfakcjonujące w byciu VJ?

Poczucie, że miksowany obraz idealnie zgrywa się z bitem, z tempem i charakterem utworu muzycznego. Vidżejing bez dźwięku nie istnieje.

A co jest najtrudniejsze w byciu VJ?

Zachowanie cierpliwości w tworzeniu materiału.

Jakie jest Twoje najbardziej niezapomniane doświadczenie w pracy VJ?

Chyba to z trasy Warsaw Electronic Festival w klubie Obiekt Znaleziony, występowaliśmy ze Stendkiem ostatni około 4 w nocy, zostało już niewiele ludzi, obróciłem laptopa i stanąłem razem z publicznością tak, że mogli dokładnie widzieć co robię i sami spróbować coś zmiksować.

Co byś doradził początkującym vidżejkom?

Nie bać się tak jak ja na początku, że to za trudne albo coś się nie uda, tylko zwyczajnie spróbować: obejrzeć jakiś tutorial o montażu video i miksowaniu w programach vidżejskich i zacząć...




Więcej wizualek autorstwa TuSto zobaczyć można na proflu "VIDEO!" na Facebooku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz